Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Menu

Krach cestovní kanceláře.

Jestliže cestovní kancelář vyhlásí úpadek, je to velmi nepříjemná situace. Každou situaci v životě je třeba řešit s rozvahou.

PhDr. Jolana Kopřiva MyslivcováZastihne-li Vás úpadek cestovní kanceláře v zahraničí, je třeba hlavně zachovat klid. V každém případě to je nepříjemná situace, která ovlivní Vaši dovolenou, ale jedná se o situaci, kterou lze řešit.

Před odjezdem na zájezd každý klient obdrží kartičku pojištěnce, kde je uveden název pojišťovny, u které je cestovní kancelář pojištěna proti úpadku. Také je tam uvedeno telefonní číslo na asistenční linku.

Jak jsem již uvedla výše, nejdůležitější ze všeho je rozvaha a klid. Křikem, výčitkami, ani nadávkami či dokonce agresí se nic nezmění a ani nevylepší. Pokud je zájezd doprovázen průvodcem nebo delegátem, je třeba si uvědomit, že tento člověk je ve velmi podobné pozici jako turista.

Průvodce nebo delegát je sice zástupce cestovní kanceláře, ale o jejím úpadku se dozvěděl ve stejnou chvíli jako turisté. Delegát nebo průvodce za tuto situaci rozhodně nemůže.

V danou chvíli je jako kapitán potápějící se lodi, opouští ji jako poslední. Ze všech sil se snaží klientům pomoci organizačně, psychicky je podržet, dát dobré rady. Vnímejte proto svého delegáta nebo průvodce jako člověka, který se Vám snaží pomoci, nikoliv jako nepřítele nebo hromosvod Vaší zlosti.

Hlavním partnerem při řešení celé situace je pro klienty asistenční služba pojišťovny, u které je cestovní kancelář pojištěna proti úpadku. Pracovníci pojišťovny se s klienty spojí a organizují jejich další pobyt, cestu do vlasti a další nutné služby.

V případě, že by se klient rozhodl odcestovat domů na vlastní náklady, tak pojišťovna proplatí jen nezbytně nutné náklady, které by vynaložila ona sama. Pracovníci asistenční služby by Vám také měli poradit, jakým způsobem ohlásit tuto pojistnou událost.

Pokud jste ještě neodcestovali, je třeba také kontaktovat příslušnou pojišťovnu a pojistnou událost ohlásit.  Zavoláte na uvedené číslo asistenční služby či přímo do pojišťovny a událost nahlásíte. Potom vyplníte škodní protokol, který najdete na internetových stránkách pojišťovny nebo na pobočce. Hlášení o škodě pak pošlete elektronicky (online nebo e-mailem) nebo vytisknete, a přinesete na pobočku, případně pošlete poštou. K nahlášení škodné události budete potřebovat cestovní smlouvu a doklad o zaplacení.

A potom už můžete plánovat jinou cestu, ovšem jen v případě, že máte našetřeno. Na peníze od pojišťovny musíte počkat. Pojišťovna má na vyřízení šest měsíců.

Zakoupili jste si zájezd od nějaké organizace, která nemá platné pojištění proti úpadku? Byla to výhodná koupě? Bohužel v tomto případě máte smůlu. Nikdo Vám ani nepomůže, ani vzniklou škodu neuhradí.

PhDr. Jolana Kopřiva Myslivcová

 Tefonujte  na 224 916 485, pište na kurzy@tyrkys.cznavštivte nás osobně Na Moráni 5, Praha 2

TYRKYS, cesta ke vzdělání a úspěchu na jednom místě - kurzy, zkoušky, semináře  
Průvodce cestovního ruchu

Průvodce Prahou 

Spojený kurz Průvodce cestovního ruchu a region Praha 

Místní zástupce cestovní kanceláře -  Delegát

Pracovník cestovní kanceláře 

Přednášky z historie a dějin umění 

Semináře první pomoci 

Zdravotník zotavovacích akcí

Cizí jazyky pro cestovní ruch 

Účetnictví a daně pro cestovní ruch 

Doškolování pedagogů - akreditace DVPP 

Další kurzy a semináře